Thursday, September 19, 2013

ZINC COMPLEX

Posted by DazzlingVitamin  |  No comments

{INFO}


Suplemen ZINK mampu menCEGAH dan TANGANI keadaan KESIHATAN YANG NEGATIF... Kata-kata Dr. Bahrain Samah (Sinar Harian bertarikh 28/2/13)

1. Zink penting disebabkan peranannya dalam sintesis asid-asid nuklid iaitu RHA & DHA. Kedua-dua asid nuklid ini penting bagi dalam pembahagian sel, memperbaiki dan tumbesaran sel. Mineral ini penting untuk memulihara kesihatan sel-sel tubuh seperti kulit, otot, kuku dan rambut.

2. Zink amat diperlukan dalam sistem reproduktif kerana ia akan membantu memulihara sistem reproduktif agar sentiasa berfungsi dengan sempurna termasuk untuk proses persenyawaan dan tumbesaran janin.

3. Zink penting bagi mereka yang mengalami kecederaan sama ada luaran atau dalaman dimana zink berpotensi mengurangkan kos perbelanjaan perubatan. Selain itu, zink membantu menyembuhkan luka akibat kemalangan dan luka terbakar. Ini kerana pengambilan zink yang mencukupi membantu mengukuhkan struktur dan membran sel.

4. Zink juga membantu dalam meningkatkan sistem imun. Jika diambil secara berterusan, ia membantu mengurangkan risiko pelbagai jenis demam, selsema dan batuk.

5. Zink diperlukan bagi membantu mengaktifkan vitamin A yang diperlukan oleh mata terutamanya iris dan retina. kekurangan zink akan menyebabkan daya penghihatan turun dan meninggikan risiko pembetukan katarak, keradangan saraf optik dan rabun warna.





Sebarang pertanyaan/pesanan/info lanjut, boleh hubungi


Shaklee Independent Distributor ID 954061

SMS/WhatsApp/WeChat 019.266.78.17


11:03:00 PM Share:
About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

0 comments:

Get updates in your email box
Complete the form below, and we'll send you the best coupons.

Deliver via FeedBurner
Proudly Powered by Blogger.
back to top